Telewizja internetowa stała się atrakcyjną alternatywą, nie tylko dla samego odbiorcy, który może wyłącznie przy dostępie do Internetu oglądać kanały, gdzie darmowe filmy online są dostępne przez cały czas. Stała się też atrakcyjna dla samych nadawców.  

Znaczenie telewizji internetowej

Pojawienie się OTT sprawiło, że reklama telewizyjna stała się bardziej dostępna dla marketerów mobilnych, których wcześniej nie było stać na włączenie telewizji do ich planu skuteczności reklamowej. Oprócz oczywistych synergii między OTT i telefonami komórkowymi w reklamach za pośrednictwem aplikacji na różnych typach ekranów, zindywidualizowane, metody zakupów ograniczyły minimalne wymagania dotyczące wydatków. Jednak OTT pozostaje pod wieloma względami szarą strefą. Ze względu na zbędną technologię telewizyjną, fragmentaryczne opcje zakupu mediów oraz niejasne oczekiwania dotyczące wydajności i pomiarów. Z punktu widzenia reklamy prawdą jest, że OTT nadal reprezentuje tylko niewielką część rynku. W przypadku USA to, około 2 miliardy dolarów na reklamy w porównaniu z 63 miliardami dolarów w przypadku tradycyjnej telewizji w 2018 roku. Jednak to OTT ma teraz znaczny potencjał inwestycyjny, biorąc pod uwagę silny wzrost wydatków na reklamę. Jest to+ 40% w porównaniu z + 1% w przypadku telewizji tradycyjnej.

Telewizja internetowa wyprzedza kablówkę

Ogółem 80% polskich gospodarstw domowych wyposażonych jest w WiFi, a wiele ma co najmniej jedno urządzenie OTT, w tym urządzenie do transmisji strumieniowej. Tym samym dostęp do telewizji internetowej wzrasta, a liczba osób posiadających dekoder maleje. W rzeczywistości telewizory Smart TV stanowiły prawie 90% telewizorów sprzedanych w Polsce w zeszłym roku. Co więcej, widzowie OTT są bardzo zaangażowanymi odbiorcami. Widzowie telewizji internetowej są również bardziej zaangażowani w reklamy niż ich odpowiednicy oglądający tradycyjną kablówkę. Wynika to z faktu, że darmowe filmy online nie są przerywane co kilkanaście minut reklamami. Wysokie zaangażowanie widzów OTT / CTV dobrze wróży reklamodawcom, którzy chcą budować świadomość swojej marki.